Przewodas pisze:Rheged pisze:Bycie kamieniem = bycie
Bycie Przewodasem = bycie
Zatem Przewodas jest kamieniem.
Mylisz byt z byciem.
Przewodas pisze:Zauważ, że konsekwencjami tezy Parmenidesa są powtarzalność historii (Arystoteles), odwieczność i niezmienność bytu oraz złudzenie ruchu (paradoksy Zenona).
Już rozumiem.
Ty po prostu nie znasz filozofii Parmenidesa.
Parmenides nie przeczył ruchowi, chociaż uważał, że nie w zmienności tkwi stałość (tak jak jego konkurent Heraklit). Niezmienność bytu jest faktycznie cechą bycia jednak nie oznacza to, że nie istnieje ruch oraz zmiana, ale że w w swojej cesze naczelnej, kluczowej, niejako istotowej, żaden przejaw bycia się niczym nie różni - niezmienny jest dlatego, bo jest jedno istnienie i nie może przemienić się w inne (bo też jest wieczne - nie zostało stworzone oraz istnieje do
aeterno, jeśli też byłoby czymś innym niż samym sobą, byłoby niebytem, a niebytu nie ma).
Nie czytałeś nawet fragmentów z Parmenidesa.
Nigdy nie widziałeś tych fragmentów, ontologiczną zasadę tożsamości znasz z opracowań.
Aha - powtarzalność historii - o tym wyrokować na podstawie ontologicznej zasady tożsamości nie sposób, choć istnieje taka możliwość (ładnie ujął to Borges w "Bibliotece Babel"). Niemniej jednak periodyczność może być tylko hipotezą w rozważaniach o filozofii Eleaty.