Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

czyli nic konkretnego, za to do wszystkiego

Moderator: RedAktorzy

ODPOWIEDZ
Juhani
Laird of Theina Empire
Posty: 3103
Rejestracja: czw, 18 lis 2010 09:04
Płeć: Mężczyzna

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: Juhani »

ElGeneral pisze:Nie oglądam telewizji
Witamy w klubie - Nimfa i ja:)

Awatar użytkownika
Hipolit
Klapaucjusz
Posty: 2070
Rejestracja: śr, 08 cze 2005 21:09

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: Hipolit »

Juhani pisze:
ElGeneral pisze:Nie oglądam telewizji
Witamy w klubie - Nimfa i ja:)
A Bohdan Smoleń już w latach osiemdziesiątych wieszczył: "Nie oglądaj telewizji, bo będziesz miała w głowie glizdy".
;/
Pozdrawiam
Hipolit
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Awatar użytkownika
neularger
Strategos
Posty: 5230
Rejestracja: śr, 17 cze 2009 21:27
Płeć: Mężczyzna

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: neularger »

Przyznam że przedstawiane połączenie "produkt reklamowany => produkt tandetny" jakoś do mnie nie przemawia. Tak samo jak "produkt niereklamowany => produkt tańszy i takiej samej jakości".
Dalej, to że np. konto bankowe jest reklamowane przez sportowca/aktora/modelkę pozostawia mnie kamiennie spokojnym, ponieważ reklama nie jest rzetelną informacją o produkcie, więc nie oczekuję od niej przesadnej wiarygodności. Reklama ma tylko wbić do głowy produkt tak, żeby konsument uznał że jest on mu znany i przez to niejako bliższa.
Ale nie tworzę w głowie czarnej listy, kiedy wchodzę do księgarni/spożywczaka wolę zachować możliwość z pełnego asortymentu, bez względu na to jaka jego część jest reklamowana.
You can do anything you like... but you must never be rude. Rude is being weak.
Ty, Margoto, niszczysz piękne i oryginalne kreacje stylistyczne, koncepcje cudne językowe.
Jesteś językową demolką.
- by Ebola ;)

Awatar użytkownika
Małgorzata
Gadulissima
Posty: 14598
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 09:11

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: Małgorzata »

Z tego, co wiem, reklama ma dwa cele:
1. rozpowszechnianie informacji o produkcie (w tym informacji, że produkt istnieje);
2. stymulowanie zachowań nabywczych (prościej mówiąc: zachęcanie do zakupu).
Wszystko to w jednym nadrzędnym celu - żeby dać zarobić producentowi, oczywiście, a także ogniwom pośrednim (w tym również bandziorom od reklamy i aktorom występującym w reklamach, a także producentom spotu oraz mediom, gdzie spot się pojawi).
A na końcu łańcucha są robotnicy, którzy dostają regularnie wypłaty.

Jak pokazuje sytuacja na rynku książkowym, dobry produkt wcale się nie broni sam, tylko zdycha razem z resztą rynku i malejącym targetem. I nie wiem, jak długo i czy w ogóle będę miała jeszcze pracę. Ergo: wolałabym reklamę i dynamiczny rynek. :P
So many wankers - so little time...

Awatar użytkownika
nimfa bagienna
Demon szybkości
Posty: 5779
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 11:40
Płeć: Nie znam

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: nimfa bagienna »

neularger pisze:Reklama ma tylko wbić do głowy produkt tak, żeby konsument uznał że jest on mu znany i przez to niejako bliższa.
A ja bardzo nie lubię, jak mi ktokolwiek wbija do głowy cokolwiek. Może sobie pochlebiam, ale uważam się za osobę o całkiem niezłym rozeznaniu w otaczającym mnie świecie, w tym w rynku rozmaitych produktów. Wolę spróbować dziesięć rozmaitych rzeczy tego samego rodzaju i wybrać samodzielnie, niż kierować się mądrościami wygłaszanymi przez panów, którym ktoś napisał kwestię i za wygłoszenie tej kwestii zapłacił.
Produkty reklamowane z reguły nie ustępują niereklamowanym. I wice wersja;) To po prostu ja kiepsko się czuję jako składnik stada bydła pędzonego przez kampanie reklamowe do tego, a nie innego wodopoju.
No cóż począć, tak już mam. I to lubię.
e. litrófka
Tłumaczenie niechlujstwa językowego dysleksją jest jak szpanowanie małym fiutkiem.

Awatar użytkownika
jaynova
Niegrzeszny Mag
Posty: 1718
Rejestracja: pt, 10 lut 2012 17:42
Płeć: Mężczyzna

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: jaynova »

Offtop, offtop.
"Wśrod szczęku oręża cichną prawa.". - Cyceron.

Awatar użytkownika
ElGeneral
Mistrz Jedi
Posty: 6089
Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: ElGeneral »

Podpisuję się oburącz (i obunóż) pod wypowiedzią bagiennego rzecza :-). Dodam jeszcze tylko, że wkurwia mnie nachalność reklamy. Zaczynam się bać, że jak spuszczę wodę z rezerwuaru kompaktu, to usłyszę czarowny głos Kondrata namawiający mnie do oszczędzania w jakimś Bandit Banku.
A tak aropo offa i czytania. Czy zdarzyło się wam ostatnio zobaczyć w księgarni jakąś książkę, która nie jest światowym bestsellerem na jakiejś liście? Gdzie się podziały zwyczajnie dobre książki?
Ostatnio zmieniony wt, 22 sty 2013 15:58 przez ElGeneral, łącznie zmieniany 1 raz.
Takie jest moje zdanie w tej materii, a oprócz tego uważam, że Kartagina powinna być zburzona.

Awatar użytkownika
nimfa bagienna
Demon szybkości
Posty: 5779
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 11:40
Płeć: Nie znam

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: nimfa bagienna »

Zaraz wydzielę posty i dokleję do Reklamowiska.
e. Juś.
Tłumaczenie niechlujstwa językowego dysleksją jest jak szpanowanie małym fiutkiem.

Awatar użytkownika
Małgorzata
Gadulissima
Posty: 14598
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 09:11

Re: Ostatnio czytaliśmy ver. 2

Post autor: Małgorzata »

ElGeneral pisze: Czy zdarzyło się wam ostatnio zobaczyć w księgarni jakąś książkę, która nie jest światowym bestsellerem na jakiejś liście? Gdzie się podziały zwyczajnie dobre książki?
Tam, gdzie dojrzały rynek.
So many wankers - so little time...

Awatar użytkownika
ElGeneral
Mistrz Jedi
Posty: 6089
Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: ElGeneral »

Empik, Matras, Świat Książek?
Takie jest moje zdanie w tej materii, a oprócz tego uważam, że Kartagina powinna być zburzona.

Awatar użytkownika
Małgorzata
Gadulissima
Posty: 14598
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 09:11

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: Małgorzata »

Czemu uważasz, że te firmy (w przeciwieństwie do pozostałych) działają na dojrzałym rynku?
So many wankers - so little time...

Awatar użytkownika
ElGeneral
Mistrz Jedi
Posty: 6089
Rejestracja: pt, 09 lis 2007 18:36

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: ElGeneral »

Nie uważam. Po prostu nie bardzo "rozumię", co to jest "dojrzały rynek".
Takie jest moje zdanie w tej materii, a oprócz tego uważam, że Kartagina powinna być zburzona.

Awatar użytkownika
Alfi
Inkluzja Ultymatywna
Posty: 19993
Rejestracja: pt, 10 cze 2005 10:29

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: Alfi »

Jakoś nie udaje mi się dojrzeć, o co Wam chodzi. I właśnie dojrzałem, żeby Wam to szczerze powiedzieć.
Le drame de notre temps, c’est que la bêtise se soit mise à penser. (Jean Cocteau)
Hadapi dengan senyuman.

Awatar użytkownika
jaynova
Niegrzeszny Mag
Posty: 1718
Rejestracja: pt, 10 lut 2012 17:42
Płeć: Mężczyzna

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: jaynova »

Empik wbrew pozorom wcale nie ma szerokiej oferty. Najczęściej po kilkanaście egzemplarzy jakichś wzmiankowanych hitów. Do tego potężne opóźnienie z nowościami i wysokie ceny.
"Wśrod szczęku oręża cichną prawa.". - Cyceron.

Awatar użytkownika
Małgorzata
Gadulissima
Posty: 14598
Rejestracja: czw, 09 cze 2005 09:11

Re: Reklamowisko - czym nas straszą i zadziwiają w tivi

Post autor: Małgorzata »

Rynek w fazie dojrzałej - stabilny, zróżnicowany marketingowo, silnie zależny wewnętrznie, mało zależny zewnętrznie. Tak mniej więcej.
Empik czy inne sieci bynajmniej nie działają na takim rynku w Polsce. O ile mogę oceniać, rzecz jasna.
So many wankers - so little time...

ODPOWIEDZ