Knights of Time
Moderator: RedAktorzy
- kiwaczek
- szuwarowo-bagienny
- Posty: 5629
- Rejestracja: śr, 08 cze 2005 21:54
- Albiorix
- Niegrzeszny Mag
- Posty: 1768
- Rejestracja: pn, 15 wrz 2008 14:44
Eee tam.
Po prostu popularność gier bitewnych jest tutaj raczej mała. (1) Nie ma dowodów na to że jest na forum choć jedna osoba aktywnie bawiąca się figurkami i chcąca o tym dyskutować. Jeśli jest, pewnie dyskutuje na innym forum. (2) Nawet jeśli jest kilka, to wśród ludzi grających w bitewniaki tylko nieliczni interesują się autorskimi produktami zamiast skoncentrować na swoim ulubionym Warhammerze czy czymś tam. (3) Wśród tych którzy interesują się autorskimi systemami bitewnymi, RPGowymi etc, ogromna większość fascynuje się wyłącznie tym jednym jedynym najwybitniejszym na świecie - swoim własnym albo wymyślonym wspólnie z kolegami. (4) Spośród tych nielicznych ludzi w systemach autorskich, którym własne ego nie przesłania słońca i którzy skłonni byliby zainteresować się systemem kogoś obcego, większość chciałaby zobaczyć porządnie dopracowany, przetestowany produkt. Najlepiej na żywo, tak by się pobawić.
To nawet nie dlatego że forum literackie, że ludzie nadęci, że gaszenie kogokolwiek. Jest mały ruch z powodów statystycznych.
Żeby zainteresować bardziej ludzi swoim systemem musisz przede wszystkim go dopracować. Nikt nie chce czytać o tym że zasady niebawem będą dopracowane. Mam w szufladzie jakoś tak 5 systemów RPG, ze 20 światów fantastycznych, 2 systemy bitewne, 4 gry planszowe, 3 gry karciane, 8 powieści, 30 opowiadań, 2 komiksy, 4 rzeźby z plasteliny, 15 obrazków, 8 małych urządzeń elektronicznych, które są na takim etapie rozwoju co Twój system. To zupełnie nie ma znaczenia i nie jest godne pokazania światu. Fajne pomysły to produkt zdecydowanie nadmiarowy.
Doszlifuj zasady.
Graj z kolegami i przetestuj te zasady na 500 różnych bitwach i poprawiaj aż będą doskonałe, czyli;
-dość proste
-dość realistyczne
-po 500 bitwach wciąż będzie to ciekawe i nieschematyczne
Ulep figurki.
Pomaluj figurki.
Zrób im piękne zdjęcia.
Pokaż to wszystko na kilku konwentach.
Spisz zasady w ładnej formie do druku.
Dodaj zasadom obrazki, okładki i tło historyczne / fabularne.
...
Na tym etapie nadal będziesz miał małe szanse wydać system komercyjnie po prostu dlatego że ten rynek jest bardzo zdominowany przez jedną firmę, na świecie może kilka. Ale przynajmniej będziesz miał system którym ludzie się będą bawili i o którym będą dyskutowali, może kupią trochę niemasowo produkowanych figurek. To już sytuacja bardzo satysfakcjonująca i warta wysiłku. Do roboty!
Po prostu popularność gier bitewnych jest tutaj raczej mała. (1) Nie ma dowodów na to że jest na forum choć jedna osoba aktywnie bawiąca się figurkami i chcąca o tym dyskutować. Jeśli jest, pewnie dyskutuje na innym forum. (2) Nawet jeśli jest kilka, to wśród ludzi grających w bitewniaki tylko nieliczni interesują się autorskimi produktami zamiast skoncentrować na swoim ulubionym Warhammerze czy czymś tam. (3) Wśród tych którzy interesują się autorskimi systemami bitewnymi, RPGowymi etc, ogromna większość fascynuje się wyłącznie tym jednym jedynym najwybitniejszym na świecie - swoim własnym albo wymyślonym wspólnie z kolegami. (4) Spośród tych nielicznych ludzi w systemach autorskich, którym własne ego nie przesłania słońca i którzy skłonni byliby zainteresować się systemem kogoś obcego, większość chciałaby zobaczyć porządnie dopracowany, przetestowany produkt. Najlepiej na żywo, tak by się pobawić.
To nawet nie dlatego że forum literackie, że ludzie nadęci, że gaszenie kogokolwiek. Jest mały ruch z powodów statystycznych.
Żeby zainteresować bardziej ludzi swoim systemem musisz przede wszystkim go dopracować. Nikt nie chce czytać o tym że zasady niebawem będą dopracowane. Mam w szufladzie jakoś tak 5 systemów RPG, ze 20 światów fantastycznych, 2 systemy bitewne, 4 gry planszowe, 3 gry karciane, 8 powieści, 30 opowiadań, 2 komiksy, 4 rzeźby z plasteliny, 15 obrazków, 8 małych urządzeń elektronicznych, które są na takim etapie rozwoju co Twój system. To zupełnie nie ma znaczenia i nie jest godne pokazania światu. Fajne pomysły to produkt zdecydowanie nadmiarowy.
Doszlifuj zasady.
Graj z kolegami i przetestuj te zasady na 500 różnych bitwach i poprawiaj aż będą doskonałe, czyli;
-dość proste
-dość realistyczne
-po 500 bitwach wciąż będzie to ciekawe i nieschematyczne
Ulep figurki.
Pomaluj figurki.
Zrób im piękne zdjęcia.
Pokaż to wszystko na kilku konwentach.
Spisz zasady w ładnej formie do druku.
Dodaj zasadom obrazki, okładki i tło historyczne / fabularne.
...
Na tym etapie nadal będziesz miał małe szanse wydać system komercyjnie po prostu dlatego że ten rynek jest bardzo zdominowany przez jedną firmę, na świecie może kilka. Ale przynajmniej będziesz miał system którym ludzie się będą bawili i o którym będą dyskutowali, może kupią trochę niemasowo produkowanych figurek. To już sytuacja bardzo satysfakcjonująca i warta wysiłku. Do roboty!
nie rozumiem was, jestem nieradioaktywny i nie może mnie zniszczyć ochrona wybrzeża.
- Albiorix
- Niegrzeszny Mag
- Posty: 1768
- Rejestracja: pn, 15 wrz 2008 14:44
W Trójmieście chyba jest rebel.pl, w Warszawie jest mały sklepik z planszówkami i bitewniakami, chyba że padł. Jest na Wilczej niedaleko skrzyżowania z Emilii Plater. Jak już będziesz miał zestaw gotowy do bez problematycznej zabawy (bez "te guziki będą zastępowały łuczników" i "zasad marszobiegu nie spisałem ale mam je w głowie!") to możesz w takich miejscach znaleźć pasjonatów których naciągniesz na grę.
Jeśli wszystko bardzo dobrze pójdzie możesz też spotkać ludzi których możesz przekonywać żeby Ci to wydrukowali i zapakowali w pudełka.
Jeśli wszystko bardzo dobrze pójdzie możesz też spotkać ludzi których możesz przekonywać żeby Ci to wydrukowali i zapakowali w pudełka.
nie rozumiem was, jestem nieradioaktywny i nie może mnie zniszczyć ochrona wybrzeża.
Na szczęście należe do łódzkiego SMF stoważyszenia zajmującego się propagowaniem gier i tam sie tym zajmujemy. Co do wydania gry to pracujemy nad tym by to zrobić jeśli nie w tym roku to w przyszłym na pewno a pieniądze na to na pewno znajdziemy. Co do figurek to podjeliśmy już współpracę z niektórymi firmami produkującymi figurki dzięki czemu ktos kto będzie chciał grac w ten system nie będzie musiał sie martwić o kasę na figurki bo będą one w cenie około 20zł za 50 pieszych lub 20 konnych. Ceny jak mi się wydaje bardzo atrakcyjne. Poza tym system jest na częściowo wolnej licencji czyli nikt na tym nie będzie zarabiał a sam podręcznik będzie kosztował około 5zł.
- Millenium Falcon
- Saperka
- Posty: 6212
- Rejestracja: pn, 13 lut 2006 18:27
- Metallic
- Kadet Pirx
- Posty: 1276
- Rejestracja: sob, 22 mar 2008 21:17
- Płeć: Mężczyzna
Kwestia podejścia. Jeśli Ci zależy, żeby inni użyszkodnicy traktowali Twoje słowa z szacunkiem, to się postaraj, by komunikat wyglądał czytelnie i poprawnie. Pisząc z błędami okazujesz im lekceważenie (a w tym wypadku, kiedy chcesz zachęcić do zapoznania się z Twoją twórczością, strzelasz dwa razy do własnej bramki.)
"...handlarz starym książkami odkrywa, że jego zarośnięte chwastami, najzwyklejsze w świecie podwórko jest znacznie dłuższe, niż się wydaje - w istocie sięga ono aż do samych bram piekieł."
Zapraszam wszystkich do zapoznania się z nową mechaniką jaka została wprowadzona do gry. Część zasad rozpisano na nowo, a część poprawiono by były bardziej czytelne. Jednocześnie informuję że strona zmieniła swój dotychczasowy adres na :
http://knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Jeśli jesteś miłośnikiem takich rzeczy jak gry bitewne, systemy figurkowe, wargaming to zapraszamy na nasze forum gdzie będziesz mógł się wypowiedzieć na temat samego systemu jak i złożyć samemu propozycje zasad!
Forum czeka!
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszystkie wasze uwagi będą wzięte pod uwagę podczas tworzenia systemu.
Zapraszamy więc wszystkich chętnych do współpracy.
http://knightsoftime.mediawebdesign.pl/
Jeśli jesteś miłośnikiem takich rzeczy jak gry bitewne, systemy figurkowe, wargaming to zapraszamy na nasze forum gdzie będziesz mógł się wypowiedzieć na temat samego systemu jak i złożyć samemu propozycje zasad!
Forum czeka!
http://knightsoftime.pun.pl/
Wszystkie wasze uwagi będą wzięte pod uwagę podczas tworzenia systemu.
Zapraszamy więc wszystkich chętnych do współpracy.
- kiwaczek
- szuwarowo-bagienny
- Posty: 5629
- Rejestracja: śr, 08 cze 2005 21:54
A moje zdanie jest takie, że mamy takie fajne przysłowie - o tym co należy robić, jak się wejdzie między wrony. A tutejsze "wrony" są cholernie wyczulone na język, którym się użytkownicy Forum posługują. A konkretnie chodzi o stosowanie norm poprawnej polszczyzny.
Ty ichnie stosujesz. Więc nie dziw się, że nikt o Twoim systemie poważnie rozmawiać nie chce. Ale o tym już miałeś okazję parę razy przeczytać i nie spowodowało to zmiany Twojego podejścia do sprawy. Więc tu zapewne też należało by zastosować maksymę o ścianie i grochu, albo o chłopie co do obrazu przemawiał.
Ty ichnie stosujesz. Więc nie dziw się, że nikt o Twoim systemie poważnie rozmawiać nie chce. Ale o tym już miałeś okazję parę razy przeczytać i nie spowodowało to zmiany Twojego podejścia do sprawy. Więc tu zapewne też należało by zastosować maksymę o ścianie i grochu, albo o chłopie co do obrazu przemawiał.
I'm the Zgredai Master!
Join us young apprentice!
Jestem z pokolenia 4PiP i jestem z tego dumny!
Join us young apprentice!
Jestem z pokolenia 4PiP i jestem z tego dumny!